Fotografia produktowa – dlaczego warto ją wykonać?

Zdjęcia odzieży – sposób na wzrost sprzedaży produktu

Maj 5, 2021
Show all

Fotografia produktowa – dlaczego warto ją wykonać?

Piękne, profesjonalnie wykonane zdjęcia momentalnie przykuwają uwagę każdego odbiorcy, bez względu na to, gdzie taki obraz się znajduje. Im grafika bardziej oddziałuje na zmysły oglądającego, jest wyraźniejsza i ciekawsza, tym przyjemniej się na nią spogląda. W wielu przypadkach lepszej jakości fotografia zwyczajnie wyprzedza konkurencję w działaniach marketingowych, co ma kluczowe znaczenie w zyskach ze sprzedaży. Aby poprawić zainteresowanie artykułami lub wyrobami różnych marek, stosuje się fotografię produktową.

Czym jest fotografia produktowa?

Fotografia produktowa jest określeniem różnych rodzajów i technik wykonywania zdjęć produktom, które mają trafić do sprzedaży. Sesje przeprowadza się zarówno w przypadku odzieży, artykułów spożywczych, jak i kosmetyków. Zadaniem profesjonalnego fotografa jest dobranie właściwej techniki, która w konkretny sposób będzie oddziaływać na potencjalnych odbiorców. Można wyróżnić kilka typów fotografii produktowej – reklamową, instruktażową oraz popularny packshot. Czym się od siebie różnią?

— zdjęcia reklamowe tworzone są przede wszystkim w celu nakłonienia odbiorcy do wykonania określonych działań, które były w zamyśle osoby zlecającej wykonanie fotografii. Zazwyczaj grafika wzbudza apetyt, pragnienie lub pożądanie. Właściwe wykonanie produktowej fotografii reklamowej znacznie zwiększy przypływ klientów.

biżuteria

— zdjęcia instruktażowe wykorzystuje się, aby wspomóc użytkownika w obsłudze zakupionego produktu lub zobrazować jego budowę. Często umieszcza się na nich produkt na różnych etapach montażu. Takie fotografie znacznie ułatwiają pracę szkoleniowcom oraz osobom sprzedającym skomplikowane w użytkowaniu produkty.

— zdjęcia packshotowe to jedne z najczęściej wybieranych fotografii. Przedstawiają one konkretny produkt na białym lub jednorodnym tle. W wielu przypadkach wykonuje się kilka ujęć z każdej strony, aby po opublikowaniu zdjęć, odbiorca mógł wygodnie zapoznać się z nawet najmniejszymi detalami przed zakupem artykułów.

Jakie zdjęcia produktowe można wykonać?

Fotografia produktowa pozwala w niezwykły sposób uwiecznić każdy przedmiot, który sprzedawca planuje umieścić w ofercie swojego przedsiębiorstwa. Eksperci wykonują zdjęcia sprzętu AGD i urządzeń elektronicznych, a także przeprowadzają sesje produktowe biżuterii, artykułów dziecięcych oraz ekskluzywnych i klasycznych ubrań. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby sfotografować obuwie, meble czy całe wnętrza mieszkań. W zależności od potrzeb przedsiębiorcy, na jednym zdjęciu może znaleźć się kompozycja różnych produktów (np. odzieży tego samego projektanta) lub każdy egzemplarz może zostać sfotografowany osobno. W niektórych przypadkach studio fotograficzne współpracuje również z modelami, którzy na sobie prezentują różne akcesoria, w tym ubrania, torebki czy naszyjniki. Modelów można wykorzystać także, aby zareklamować swoje usługi fryzjerskie lub kosmetyczne. Jeżeli osoba zlecająca wykonanie zdjęć nie ma własnego pomysłu na aranżację, wówczas profesjonalny fotograf chętnie podpowie i zaproponuje kreatywne rozwiązanie.

Gdzie można wykorzystać fotografie produktowe?

Zastosowanie zdjęć produktowych jest bardzo szerokie – wręcz na każdym kroku można zauważyć tego typu fotografie. Najczęściej spotyka się je na aukcjach internetowych. Dzięki temu od razu można zauważyć różnicę między nowymi a używanymi produktami. Profesjonalne fotografie przykuwają również uwagę na stronach internetowych, gdzie firma przedstawia zakres świadczonych przez siebie usług. Każdy z pewnością niejednokrotnie widział zdjęcia produktowe w czasopismach, gazetkach oraz katalogach reklamowych, które w interesujący sposób zachęcały do zakupu. Niektórzy decydują się na tego typu sesje, aby stworzyć świetną fotografię na banery reklamowe, szyldy oraz plakaty. Zdjęcia produktowe wykorzystywane są też do zbudowania portfolio w modelingu oraz, aby poprawić prezencję swojej firmy. Bez względu na wybrany rodzaj fotografii produktowej, ekspert obrobi zdjęcie w taki sposób, że będzie ono odpowiednio dopasowane do konkretnych potrzeb klienta.

Przedsiębiorstwa, które chcą w sposób skuteczny wzmocnić sprzedaż swoich produktów oraz poprawić zainteresowanie usługami, powinny zdecydować się na sesje produktowe. Zdjęcia wykonane telefonem nie wyglądają prestiżowo, a tym samym nie zachęcają do zakupu. Natomiast fotografie stworzone przy użyciu sprzętu wysokiej klasy od razu poprawiają renomę zakładu. Dzięki umiejętnościom fotografa nie trzeba się martwić o właściwe ustawienie produktów – specjalista zajmie się wszystkim samodzielnie, a efekt jego prac z pewnością będzie satysfakcjonujący.

Dodaj komentarz