Zdjęcia odzieży – sposób na wzrost sprzedaży produktu

Fotografia produktowa – dlaczego warto ją wykonać?

Kwiecień 7, 2021

Dwa rodzaje zdjęć produktowych mebli

Czerwiec 11, 2021
Show all

Zdjęcia odzieży – sposób na wzrost sprzedaży produktu

Projektanci i producenci odzieży starają się na wszelkie sposoby prześcignąć konkurencję. Organizowane są w tym celu najróżniejsze akcje marketingowe, które mają na celu pokazać walory estetyczne danego ubrania i wzbudzić u potencjalnego klienta poczucie ekskluzywności marki. Dotyczy to zarówno dużych i popularnych sklepów odzieżowych, jak i firm, które dopiero rozkwitają w świecie mody. Podstawą do wypromowania każdego artykułu jest przede wszystkim zrobienie mu profesjonalnych zdjęć, które zachęcą oglądającego do zainteresowania się produktem.

Jak wypromować swoją kolekcję odzieży?

zdjęcie kurtki

Specjaliści z zakresu marketingu doskonale wiedzą, że im lepiej produkt wygląda na zdjęciach, tym chętniej jest kupowany – nawet jeżeli obok niego znajduje się oferta tego samego, tańszego artykułu, choć z gorszej jakości fotografiami. Zdjęcia odzieży można dopasować do miejsca, w którym zostaną opublikowane. W innym stylu wykona się fotografie, które mają trafić na plakaty lub bilbordy, a w innym te, które umieści się na stronie swojego sklepu internetowego. Profesjonalny fotograf jest w stanie zaprezentować całą kolekcję odzieży od tego samego projektanta na jednym zdjęciu, przedstawić modne kreacje od różnych twórców, a także sfotografować pojedyncze artykuły. Zależnie od potrzeb osoby zlecającej wykonanie fotografii stosuje się popularne techniki zdjęć packshotowych i lookbookowych.

Czym się różnią zdjęcia packshot od lookbookowych?

Oba typy zdjęć są doskonale znane fotografom, gdyż kwalifikuje się je jako zdjęcia produktowe. Jest jednak kilka różnic, o których warto wiedzieć, aby móc dopasować je do konkretnej formy marketingu prowadzonego przez firmę. Fotografia odzieży packshotowa przedstawia z reguły jeden konkretny model na białym lub innym jednolitym tle. Tego typu zdjęcia produktu wykonywane są z różnych stron, żeby oglądający mógł dokładnie zapoznać się z frontem, bokiem i tyłem ubrania. Ta technika sprawdzi się idealnie w przypadku zdjęć, które mają zostać opublikowane w Internecie. Fotografie lookbookowe dotyczą natomiast sesji przeprowadzanych z udziałem modeli. Studia fotograficzne zazwyczaj współpracują z modelami w różnym wieku, od dzieci aż po osoby dorosłe. Na takiej fotografii można ukazać nowe projekty danej firmy lub przedstawić kolekcję letnią, jesienną czy zimową. Zdjęcia produktu wykonane tą metodą mogą, lecz nie muszą mieć tła. Będą doskonałe do czasopism, magazynów modowych i na plakaty.

Czy można wykonać zdjęcia produktowe samodzielnie?

Większość osób, aby wykonać zdjęcia produktu, korzysta z pomocy studia fotograficznego. Jest to zalecane każdej firmie, która chce zadbać o jakość swoich zdjęć oraz kreatywne podejście do ich wykonania. Profesjonalny fotograf doskonale wie, w jaki sposób zestawić konkretne artykuły, aby wzbudzały zainteresowanie u odbiorcy. Niemniej jednak są osoby, które chcą samodzielnie wykonać dobrej jakości zdjęcie. Jest to możliwe, choć kosztowne i nieopłacalne dla firm, które zbyt często takich zdjęć nie wykonują. Jak należy przygotować się do samodzielnej sesji? Przede wszystkim należy zaopatrzyć się w dosyć dobry aparat i obiektyw – jest to koszt rzędu kilku tysięcy złotych. Następnie należy zakupić również odpowiednie oświetlenie i tło, na którym umieści się produkt. Wymagana jest podstawowa wiedza związana z operowaniem światłem, aby nie powstawały cienie, a ustawienie było odpowiednie do konkretnego ubrania, gdyż może ono się różnić w przypadku na przykład odzieży i obuwia skórzanego. Ostatnim krokiem jest obróbka zdjęć w programie graficznym, czego również trzeba się nauczyć. Ostatecznie inwestycja jest warta uwagi dla osób, które już mają podstawową wiedzę lub planują ją zdobyć, a promowanych artykułów publikują bardzo dużo.

Za niewielką cenę, zależną od zastosowanej techniki i ilości zdjęć, można wykonać interesujące fotografie odzieży, które momentalnie podbiją serca odbiorców. Odpowiednio dobrane kolory sprawią, że zarówno kobiety, jak i mężczyźni będą chcieli sięgnąć po prezentowaną kreację. Wykorzystanie takich zdjęć to must have dla każdego projektanta, producenta i sprzedawcy odzieży, którzy planują stworzenie własnej gazetki reklamowej, katalogu firmowego czy poprowadzenie kreatywnych kampanii marketingowych. Podobne techniki wykorzystywane są nie tylko w przypadku ubrań, ale również dowolnych innych artykułów.

Dodaj komentarz