Zdjęcia żywności – dla sklepów, restauracji i nie tylko

Dwa rodzaje zdjęć produktowych mebli

Czerwiec 11, 2021
Show all

Zdjęcia żywności – dla sklepów, restauracji i nie tylko

Każdemu znane jest sformułowanie, że „je się oczami”. Oznacza ono, że bardzo dużą rolę w kwestii jedzenia odgrywa aspekt wizualny. Nawet najdroższe owoce morza, czy najsmaczniejsze danie z najlepszych składników nie wzbudzą zainteresowania klienta, jeśli będą nieciekawie zaprezentowane lub niechlujnie podane. W związku z tym każdy internetowy sklep spożywczy, lokal gastronomiczny, czy producent żywności powinien zainwestować w profesjonalną sesję jedzenia.

Jakie są rodzaje zdjęć żywności?

Zdjęcia produktów żywności różne wędliny, kiełbasy, kabanosy, pasztety

Klienci mogą wybrać jeden z trzech rodzajów fotografii żywności. Pierwsza opcja to fotografowanie pojedynczego produktu na jednolitym tle (najczęściej białym). To dobra opcja do pokazywania produktów spożywczych w opakowaniu (np. ryżu, napojów butelkowanych), jak również warzyw i owoców. Najczęściej takie fotografie są wykorzystywane w sklepach internetowych. Druga opcja to zdjęcia produktu w kompozycji. Mogą to być fotografie wędliny pokrojonej na plasterki i ułożonej obok pieczywa, czy różnych serów położonych na desce do serwowania. Takie sesje często zamawiają producenci żywności do kampanii reklamowych. Trzecia opcja to fotografowanie dań gotowych. Zdjęcia zup, makaronów, czy deserów są chętnie wybierane przez restauracje oraz firmy cateringowe.

Kto powinien inwestować w zdjęcia żywności?

Konkurencja na rynku e-commerce w branży spożywczej znacząco wzrosła, a kupujący coraz częściej wolą robić zakupy w sieci niż stacjonarnie. Żeby się wyróżnić na tle tak dużej konkurencji, warto zainwestować w profesjonalną sesję żywności. Atrakcyjnie przedstawione bombonierki, soki, czy dżemy sprawią, że klienci chętniej sięgną po dany produkt. Także firmy działające lokalnie, takie jak cukiernie, powinny zadbać o to, by żywności na ich stronie prezentowały się doskonale. Fotografia żywności to jednak nie tylko domena firm handlowych. Przedsiębiorstwa cateringowe, restauracje, czy kawiarnie mogą mieć na swojej stronie internetowej galerię pysznych dań, które serwują.

Apetyczne zdjęcia jedzenia sprawią, że każdy klient wrzuci dodatkowy produkt do internetowego koszyka, czy chętnie zrezygnuje z gotowania w domu na rzecz stołowania się w lokalnej restauracji. Fotografia żywności jest zatem doskonałą usługą dla każdej firmy z branży spożywczej oraz gastronomicznej. Warto zaznaczyć, że jest to inwestycja jednorazowa, która będzie przynosić zyski przez długi czas – fotografie można umieszczać na stronie internetowej, w gazetkach promocyjnych, czy na firmowych profilach w mediach społecznościowych.

Dodaj komentarz